Chcesz podziękować firmie, która w minionym roku wspierała Twoją organizację? A może Twoja firma angażowała się społecznie i zrobiła coś dobrego dla innych? W Polsce jest coraz więcej małych i dużych firm, które działają społecznie, współpracują z organizacjami pozarządowymi albo rozwijają wolontariat pracowniczy. Chcemy, żeby dowiedziała się o tym cała Polska, bo nagradzane przez nas firmy to przykłady godne naśladowania.
Konkurs o tytuł „Dobroczyńca Roku” od wielu lat zachęca i inspiruje środowisko biznesu do społecznego zaangażowania i prowadzenia działalności filantropijnej. „Dobroczyńca Roku” sprawia, że firmy wrażliwe, życzliwe i pomocne innym stają się silniejsze na rynku.
W konkursie „Dobroczyńca Roku” firmy są nagradzane w pięciu kategoriach, a od tego roku w nowej, szóstej kategorii osobno nagradzane są fundacje korporacyjne*.
Firmy mogą zgłaszać się samodzielnie w kategoriach:
- Strategia społecznego zaangażowania
- Wolontariat pracowniczy
- Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu
Jeśli Twoja firma prowadzi szerokie działania społeczne, zgłoś ją w kategorii „Strategia społecznego zaangażowania”. Gdy mocną stroną firmy jest wolontariat pracowniczy, nominuj firmę właśnie w tej kategorii. Firmy, które wykorzystują do pomocy innym nowe technologie w działaniach społecznych, mogą zgłaszać się w kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu”.
Organizacje mogą zgłaszać firmy które wsparły ich działania w kategoriach:
- Projekt społeczny
- Zaangażowanie lokalne
i fundacje korporacyjne w kategorii:
- Fundacja korporacyjna – projekt społeczny
Aby zgłosić firmę wypełnij wniosek na stronie wniosek.dobroczyncaroku.pl – pamiętaj, że masz czas do 4 lutego 2016 roku.
W razie pytań, skontaktuj się z nami pod adresem: konkurs@dobroczyncaroku.pl
Zachęcamy do zapoznania się zRegulaminemilistą najczęściej zadawanych pytań.
W poprzednich latach tytuł „Dobroczyńca Roku” otrzymały m.in.: Orange Polska, Teatr Kamienica, Tesco, Program III Polskiego Radia, Żywiec Zdrój, PKO BP, Kompania Piwowarska.
W 2015 roku nagrodziliśmy:
T-Mobile Polska S.A., m.in. za akcję „Pomoc mierzona kilometrami” – program CSR, w którym każdy może wesprzeć niepełnosprawne ruchowo dzieci. Podczas pierwszej edycji akcji, dzięki zaangażowaniu ludzi, którzy wspólnie pokonali 40 milionów kilometrów, firma przekazała na rehabilitację i protezy dla podopiecznych fundacji TVN „Nie jesteś sam” milion złotych.
Radisson Blu Hotel Kraków (UBM – HPG Sp. z o. o.). – hotel od początku swojego istnienia angażuje się w akcje społeczne. Jedną ze wspieranych instytucji jest Dom Małego Dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie, związany z Fundacją dla Dzieci „Uśmiech Dziecka”.
Dom Towarowy Bracia Jabłkowscy, który angażuje się społecznie wspierając Stowarzyszenie Gwara Warszawska w organizacji plenerowego „Kina pod Minogą”, warsztatów gwary warszawskiej, koncertów kapeli podwórkowej i przedstawień teatralnych.
Transition Technologies S.A. – firma od wielu lat zaangażowana w działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednym z projektów rozwijanych w ramach CSR jest „Seeing Assistant” dedykowany osobom niewidomym i słabowidzącym.
DB Schenker Logistics, która aktywnie uczestniczy w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego, prowadzi program wolontariatu pracowniczego „Czas Pomagania w DB Schenker Logistics”, inspirując swoich pracowników i partnerów biznesowych do działania na rzecz lokalnych społeczności.
Bayer Sp. z o.o. – firma prowadzi program popularyzacji nauki Making Science Make Sense. Jego elementem jest m.in. „Salon multimedialny BayLab”, w którym organizowane są spotkania popularyzujące naukę, m.in. w formule warsztatów dla szkół.
Piekarnia RYNEK, która razem z Żywiecką Fundacją Rozwoju stworzyła projekt „Bułka z pasją”. Pod tą nazwą sprzedawana jest codziennie świeża bułka z której zysk ze sprzedaży przekazywany jest na rzecz Funduszu Stypendialnego wspierającego rozwój pasji mieszkańców Żywiecczyzny.
Laureatów XIX edycji Konkursu poznamy na uroczystej Gali Finałowej w czerwcu 2016 roku!.
Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor – firma EY.
Konkurs wspierają: Konfederacja „Lewiatan”, Business Centre Club, Pracodawcy RP, United Nations Global Compact Poland, Związek Firm Public Relations, Freshmail. Patronami medialnymi tegorocznej edycji są: CSRinfo.org,odpowiedzialnybiznes.pl, kampaniespołeczne.pl, ngo.pl, CRnavigator, Marketing przy kawie, Kompendium CSR.
* W związku ze zmianą regulaminu fundacje korporacyjne mogą być zgłaszane wyłącznie w kategorii „Fundacje korporacyjne – projekt społeczny” i są wyłączone z uczestnictwa w pozostałych kategoriach.