www – warto wiedzieć więcej

opublikowano w: Aktualności | 0

Czy wiesz, że:

  • w projektach „RS” nie ma zadań indywidulanych są tylko zespołowe, zaś młodzi ludzie powinni działać w kilku zmieniających się zespołach stałych  i zadaniowych;
  • aby poprawić umiejętności komunikacyjne grupy można wykorzystać bieżące działania np. administrowanie budżetem powierzając go młodzieży  (realizują zakupy) , organizację wyjazdów, zarządzanie spotkaniami, logistykę szkoleń i warsztatów, samodzielne kontakty z osobami, instytucjami, organizacjami  – partnerami projektu;
  • nie ma prostszej metody na poznanie lokalnego środowiska jak współpraca grupy (zespołu) z lokalnymi partnerami projektu zaś działania jakie wdrażają można poprzedzić analizą zasobów lokalnych (historycznie / przyrodnicze / kultury materialnej)  – kluczowe i możliwe do wykorzystania a dostępne  w otaczającym środowisku;
  • tylko poprzez pracę w grupie, samodzielną komunikację w ramach zadań projektu, ocenę zasobów ale i autoocenę efektów swojej pracy młodzi ludzie są wstanie zobaczyć swoje mocne i słabe strony (grupy) jak i środowiska w aspekcie celów projektu.

Zastanów się czy w przypadku zaplanowania wyjazdu:

  • będzie on oceniony jako jeden z elementów projektu, bezpośrednio związany z działaniami projektu;
  • będzie następstwem innych działań w projekcie lub wyjazd umożliwi inne działania w projekcie;
  • ewentualny wyjazd integracyjny zaplanowano w odpowiednim momencie współpracy grupy.

Sześć miesięcy razem to wyzwanie nie tylko dla młodzieży dlatego sprawdźcie czy:

  • jest wymyślone miejsce spotkań, które zapewni stały i nieskrępowany dostęp dla młodzieży, pozwoli grupie się identyfikować z nim, będzie przyjazne, pozwoli na to, że grupa zadba o nie, rozwinie, upiększy;
  • uczestnicy mają pomysł na cykliczność spotkań grupy jak i zespołów zadaniowych;
  • są znane role jakie będziecie „odgrywać”, szczególnie omówiliście rolę koordynatora projektu (warto zajrzeć do materiałów dla koordynatorów:  TUTAJ

Zanim naciśniesz przycisk ”zgłoś wniosek” sprawdź czy w projekcie:

  • temat jest ciekawy dla młodzieży, zaś zaplanowane metody realizacji pozwolą uczestnikom identyfikować się z projektem i czuć się jego „właścicielem”;
  • już na etapie jego planowania wokół pomysłu skupiła się stała grupa przyszłych uczestników projektu, którzy chcą rozwinąć swoje pasje czy zainteresowania (warto znać:  ich pomysł, ich realizację, ich sukces);
  • zaplanowano działania młodzieży a nie zajęcia z młodzieżą zaś osoby dorosłe będą ewentualnie pracować z młodzieżą a nie dla młodzieży;
  • szkolenia dla młodzieży są zminimalizowane do niezbędnych, które dostarczają jedynie podstawowych umiejętności technicznych (np. kurs krawiectwa, szkutnictwa, żonglowania ogniem, etc) adekwatnych do zaplanowanych działań w projekcie do wykonania przez młodzież;
  • jeśli planowane jest szkolenie to należy zadbać aby to był szybki kurs know-how, w pierwszych 2 miesiącach realizacji projektu;
  • postawiono wyraźne „NIE” dla szkoleń z zakresu kompetencji społecznych (kompetencje mają „przyjść” jako wynik działań młodzieży w projekcie a nie jako efekt „wykładu”).

I na koniec – czy w przyszłych działaniach widzicie na czym będzie polegał „sukces”, kto będzie jego „autorem  i właścicielem” i jak ten sukces będzie świętowany.

Jeśli masz jakąkolwiek wątpliwość czy Wasz projekt to zawiera a Wasz wniosek to właściwie opisuje nie czekaj tylko zadzwoń, napisz, spotkaj się ze swoim wojewódzkim doradcą Programu „RS”.

Zapraszamy do rozmowy o projekcie

Podziel się informacją za pomocą: